NHL 19 – Recenzia

Ako už býva zvykom, EA Sports nám každú jeseň naservíruje svoje športové hry. Tento rok nie je výnimkou a už sa môžeme smelo preháňať po virtuálnych klziskách v hre NHL 19. Poďme sa pozrieť na to, čo nové pribudlo v tomto ročníku.

Toto som už asi niekde videl…

Začneme trochu z ostra a autorov NHL 19 určite nepochválime za použitie už vyžmýkaného enginu Ignite. Ten už má svoje odslúžené roky za sebou a hre by určite svedčal prechod na novší Frostbite engine. Čo musíme pochváliť je fakt, že EA Sports dokázali z enginu vydolovať snáď maximum a hra po grafickej stránke pôsobí naozaj nádherne. Ak teda NHL 20 nepríde s novým enginom, chalani z EA (a možno aj baby) budú mať vážny problém. V podstate najväčší problém tohto ročníka je opäť použitie Ignite enginu. To by sme mali pár slov na úvod, môžeme pokračovať.

Ako každý titul aj NHL 19 nás privíta v hlavnom menu. Po jeho zhliadnutí sme sa nemohli zbaviť otázky, kde do čerta som už toto videl? Áno, autori sa s UI vôbec nepotrápili a v podstate na nás vyskočilo to isté kartičkové rozhranie ako v minulom ročníku. Toto ale do mínusov určite nedáme, pretože tento systém sa nám osobne páči a zorientovať sa v ňom nie je vôbec ťažké. Hneď v úvode nás hra vyzvala aby sme si pripli na úvodnú obrazovku obľúbené režimy,čo sme samozrejme hneď spravili. Potom ešte v menu nájdeme kopec nastavení a to by bolo tak všetko. Celé je to pekne prehľadné a kategorizované.

Samotná hra a jej režimy

Dostávame sa k režimom hry. Tu nie je ani veľmi o čom písať, pretože väčšina režimov zostala z predošlých ročníkov. Do NHL 19 si to však predsa len namieril režim s názvom World of CHEL. Je to v podstate kariéra jedného hráča, ktorý začína ako úplný amatér niekde na zamrznutom rybníku a razí si cestu do najvyššej súťaže. Toto je v podstate aj najväčším ťahákom novej NHL a EA Sports nám to odprezentovalo pomocou trailerov ešte pred vydaním. Takže všetko začína tvorbou postavy a musíme povedať, že miestami to pripomínalo The Sims hry. Možností ako si vytvoriť postavu na svoj obraz je skutočne mnoho. Autori ešte do hry pridali stovky predmetov, ktoré budete počas hrania zbierať a tak získate doplnky pre svojho hráča. Je to veľmi podarený režim a pravdepodobne v ňom strávite kopec času.

Ostatné režimy sú už takou NHL klasikou a za zmienku stojí možno len nový režim 1vs1vs1, kde sa proti sebe postaví až trojica hráčov. Výraznou novinkou už potom zostáva len možnosť vylepšovania zručností hráča v režime „Be a Pro“. Slúžiť k tomu bude strom zručností, kde budeme rozdeľovať získané body napr. do tvrdšej strely, rýchlosti korčuľovania atď.

Rozhodcovi mrkvu !

Toto je taký malý postreh, ktorý na kvalite hry veľmi nepridáva. Ako už nadpis napovedá, rozhodcovia by nemali pískať ani dedinskú ligu v Azerbajdžane. Totiž v tohtoročnej NHL rozhodcovia poriadne sprísneli najmä čo sa týka vypichnutia puku súperom. 9 z 10 prípadov sme si išli smutne posedieť na trestnú lavicu. Určite by sa našlo niekoľko situácií, ktoré na faul neboli, ale páni v pásikavom sa rozhodli, že naše snaženie odmenia 2 minútami nepodmienečne. Nuž aj taký je hokej, ale toto je už trochu cez čiaru. Na druhej strane mnoho stretov so súperom, ktoré vyzerali skoro likvidačne si ani nevšimli.

NHL 19 PS4
A už zase rozhadzuje rukami

Radosť korčuľovať

NHL 19 aj na starom Ignite engine vyzerá fantasticky a na hru je radosť pozerať. Ľadová plocha, hráči a celé okolie s fanúšikmi vyzerá veľmi pekne. Do hry sa prvýkrát dostala nová animačná technológia s názvom Real Player Motion (RPM), ktorá sa stará o pohyb korčuliarov. Pohyb je plynulejší a na oko krajší ako v predchádzajúcom ročníku. Hráči sú výbušnejší a reagujú na každý pohyb joysticku na vašom ovládači. Dobre mierený bodyček dokáže rozhodiť každého a ako bonus, vyzerá to parádne. Animácie majú aj svoje muchy a to hlavne pri prestrihových scénach. Hráči sa občas zaseknú  v divných pózach, v mantineloch, prípadne sa neprirodzene točia. Občas sa do obrazu dostanú divné čierne objekty pri prelete cez štadión. Nie je to nič strašné, ale menších bugov a grafických glitchov sa nájde relatívne dosť.

Na kvalitné audio v hre sme už od EA Sports zvyknutí. Je to jednoducho klasika, kde si vypočujeme známe skladby od rôznych interpretov. Či už v menu hry alebo priamo počas zápasu, skladby rozhodne nesklamali ani tento rok.

HODNOTENIE – 7/10

Ak by sme to mali stručne zhrnúť, tak NHL 19 je veľmi vydarený hokej, ktorý má svoje muchy. Najväčším sklamaním je pravdepodobne použitie Ignite enginu. Ono problém tkvie v tom, že EA Sports prakticky nemajú konkurenta na poli hokejových hier. To sa žiaľ odzrkadluje aj na sérií NHL, keďže sa s vylepšeniami nemajú kam ponáhľať. Aj tak autorom patrí veľká pochvala za to, že dokázali znova priniesť hokej, ktorý baví a naviac aj pekne vyzerá. Či už hra stojí za kúpu (napr. oproti minuloročnej NHL) musíte zhodnotiť len vy. Nám sa osobne NHL 19 páči a po večeroch si ju zapíname na niekoľko zápasov :).

Plusy

+ Audiovizuálne spracovanie opäť o čosi lepšie

+ Nový režim CEHL